Löpning Kläder, Skor & Prylar 13 inlägg 1877 visningar

Garmin HRM Run

Fredrik Dahlberg
1973 • Saltsjö-Boo
#1
8 januari 2019 - 17:47
Gilla 
Hej! Mitt Garmin HRM Run pulsband har slutat fungera, det är 1,5 år gammalt. Vet ej vad som hänt, ena dagen funkade det, nästa dag funkade det inte. Batteriet var bara 2 mån gammalt men har ändå bytt till nya utan resultat. Har testat att ta bort bandet från min Fenix 3 och sedan hitta det igen - funkar ej. Någon annan vars band slutat att fungera? Några tips på hur man kan felutreda? Visst har väl Garmin 2/3 års garanti? Får kanske skicka in det?
Andreas
1984 • Kävlinge
#2
8 januari 2019 - 19:09
Gilla 
Ring garmin Sverige i Göteborg. De brukar ha bra service. Vid liknande händelser har jag fått nytt på garanti. Själv har jag tappat bort mitt pulsband någonstans i huset..
Ribban
1968 • Åkersberga
#3
8 januari 2019 - 19:47
Gilla 
I mitt fall handlade om att den röda tätringen var defekt. Jag kunde se det med hjälp av förstoringsglas. Till slut läckte det in vatten på batteriet och bandet slutade fungera. Hände väl ett halvår efter inköp. Jag hade inte bytt batteri däremellan. Fick ett nytt band från Garmin trots att jag först bara önskade få tag i en ny tätring. De var väldigt bra att ha att göra med. Tror det är 3 års garanti.
1982 • Stockholm
#4
8 januari 2019 - 21:15
Gilla 
Jag vet att du har Garmin och då är det väl lite som att svära i kyrkan när jag nämner Suunto, men vänta... det kanske är samma problem trots två olika märken. Jag har haft mitt pulsband sedan oktober 2017, ungefär lika länge som du. Det slutade fungera förra veckan, dessutom gick den inte att para ihop med klockan igen. Jag blev frustrerad och var en sekund från att köpa ett nytt band. Men så kom jag in på sidan nedan, följde varje steg punkt för punkt och sedan blev bandet fullt fungerande igen.

Pulsband som pulsband, värt att ge det ett försök? Lycka till.
http://www.natharward.com/heart-rate-monitor-not-working/
1971 • Nykvarn
#5
8 januari 2019 - 21:33
Gilla 
Mitt Garminband har konstigt nog lagt av i dagarna också. Batteribyte har ibte hjälpt. En av de fyra skruvarna är gängpaj så kanske har det kommit in fukt. Köpte klockan i februari 2017. Kanske får kontakta Garmin jag också eller nätbutiken där jag köpte klockan.
Johan Hansson
1981 • Gävle
#6
8 januari 2019 - 21:42
Gilla 
Tydligen vanligt att blecken i hamnar snett när man byter batteri. Kollade nyss med mitt, men tror mer den tappat all synkning med sensorer för fotpodden funkade inte heller.
Fredrik Dahlberg
1973 • Saltsjö-Boo
#7
9 januari 2019 - 09:42
1 Gilla 
Tack för alla svar! Garmin har verkligen en bra kundsupport! De ville bara se kvittot så skulle de skicka ut ett nytt pulsband till mig, det gamla kunde jag lämna för återvinning.
1971 • Nykvarn
#8
10 januari 2019 - 10:34
Gilla 
Kan bara instämma Fredrik #7

Ringde Garmin igår då mitt pulsband slutat fungera, mailade in kvittot från köpet för snart två år sedan och fick svar direkt att de skickar ett nytt pulsband.
1982 • Stockholm
#9
10 januari 2019 - 10:40
Gilla 
Blir lite avundsjuk... ska höra av mig till Suunto asap. Saknar dock kvittot
Ribban
1968 • Åkersberga
#10
10 januari 2019 - 10:47
Gilla 
#6 Bara för att förtydliga. Min o-ring, som du kallar "blecket" hade inte hamnat fel. Den var helt enkelt defekt från början. Om man riskerar att flytta o-ringen ur läge vid framtida batteribyte, ska man inte försöka sig på ett batteribyte själv. Jag har bytt batteri och det går alldeles utmärkt att göra det utan att röra på o-ringen.
Johan Hansson
1981 • Gävle
#11
10 januari 2019 - 14:21
Gilla 
Har inte själv råkat ut för det utan läste om det när jag hade problem med mitt. Tror det dock var synkningen som blivit knas på mitt.
Lars Lindefelt
1958 • Borlänge
#12
10 januari 2019 - 18:22
Gilla 
#9

Lycka till Martin, Suunto har ett års garanti på pulsbanden ( två på klockan ). Jag tröttnade på Suunto då de erbjöd mig 10% rabatt på ett nytt pulsband istället för att godkänna en reklamation på mitt band som bara krånglade.
1982 • Stockholm
#13
10 januari 2019 - 18:54
Gilla 
Lars #12
Wow.. ja det var betydligt sämre än vad Garmins användare vittnar om. Ett krånglande pulsband torde vara ganska enkelt för dem att reklamera och därmed bibehålla nöjda kunder. Jag gillar verkligen Suunto, men om de ska krångla när deras egna produkter börjar strula så kanske man ska tänka om.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.