Löpning Om jogg.se 15 inlägg 3682 visningar

The Power of Jogg.se

1978 • Sundsvall
#1
29 november 2012 - 12:04
Gilla 
Det är kul att se att det inte bara är löparfantaster som hänger här på jogg.se
Dagarna efter jag skrivit om (här på jogg.se) att mina nya Salomon SnowCross CS gick sönder efter 5km vid första användningen kontaktades jag av Salomon som ville veta mera om det hela (utan att jag hörde av mig).

Det slutade med att de skickade ut ett par nya trots att jag reklamerat mina gamla och fick pengarna tillbaka från återförsäljaren. Dessutom skickade Salomon en underställströja som kompensation.

Det häftiga är att de tog kontakt med mig via jogg.se
1964 • Nybro
#2
29 november 2012 - 12:35
Gilla 
Häftigt.
Deras och andra leverantörers målgrupp är väl starkt representerade här, finns säkert fler som "håller koll".

*Tummen upp* för Salomon i detta fallet, verklig service och goodwill.
1984 • Ljungby
#3
29 november 2012 - 12:35
Gilla 
Rätt häftigt måste man säga.

Men om man tänker efter är det ju perfekt för företagen å vara inne på jogg, för är det någonstans de kan få reda på vad folk tycker om deras produkter så är det ju här.

1968 • Kapp
#4
29 november 2012 - 15:52
Gilla 
Stor tumme upp för Salomon!
1970 • Lerum
#5
29 november 2012 - 15:59
Gilla 
RESPEKT, bra agerat.
Nu har de visat vägen och vi förväntar oss bra behandling av övriga företag.

Hade jag varit dem hade jag pyntat 100.000:- till jogg och frågat oss om de fick göra en undersökning :)
Kanske kräver vi lite för mkt av produkterna och är inte lika köpstarka som vanliga svenssons ?
1983 • Vimmerby
#6
29 november 2012 - 16:49
Gilla 
De vet hur de ska agera. I och med det har de nu fått en tråd här där alla hyllar dem. Men "The power of nöjda kunder" är stark.

Menar inte att det är dåligt på nåt sätt. Tycker också att det var riktigt bra gjort av dem :)

Inte alla företag som skulle göra så.
Pekka
1976 • Sundsvall
#7
29 november 2012 - 16:57
Gilla 
Intressant att Salomon verkar bry sig om sina kunder och produkter. Med tanke på klagotråden om undermåliga asics-dojjor som aldrig blir bättre utan snarare tvärtom, så finns det nog ingen asics-representant på foumet.
1965 • Eksjö
#8
29 november 2012 - 16:59
Gilla 
Det är väl ingen hemlighet att Salomon häckar här på Jogg? Det har ju förekommit en del [infoga valfritt superlativ eller invektiv här] "reklam" i poster i diverse trådar, särskilt om terrängskor, typ ´hjälp mig välja mellan dessa tre terrängskor´ och så är alla tre modellerna som frågeställaren funderar på från Salomon. ;-)
1980 • Åby
#9
29 november 2012 - 17:55
Gilla 
peter, det kanske beror på att Salomon har grymt bra instegsmodeller i speedcross och crossmax snarare än dold reklam?

Det är ju ingen större hemlighet att Salomon dominerar den europeiska marknaden rätt hårt, men det är (i mitt tycke) välförtjänt med tanke på hur mycket de pushar och ställer upp för rörelsen iom STT m.m
1965 • Eksjö
#10
29 november 2012 - 18:28
Gilla 
@ Matthias: Ingen värdering från min sida, därav mitt "[infoga valfritt superlativ eller invektiv här]", se ovan. ;-)
Philip Sutherland
1980 • Kungsbacka
#11
29 november 2012 - 20:43
Gilla 
Vilken service :)
1978 • Arboga
#12
29 november 2012 - 21:17
Gilla 
Hur som haver så har Salomon precis gjort sin billigaste och kanske kraftfullaste reklamkampanj:

Kostnad: ett par skor och en tröja
Effekt: En hyllningstråd som läses av kanske 1000 inbitna löpare inom loppet av 24h.

Men jag gillar företag som lägger manken till och verkligen har bra support. Det är ofta värt mera än några hundralappar som man kan spara genom att köpa skorna utomlands.
Gabriella Göthberg
1974 • Stockholm
#13
29 november 2012 - 22:17 Redigerad 29 november 2012 - 22:16
Gilla 
@Per Carlin: Ja, men det är ju ett riktigt bra sätt att göra reklam på.
Funderar ofta på varför inte fler företag förstår värdet av word-of-mouth och att skapa nöjda kunder. Det kostar dem väldigt lite och de har mycket att vinna.
1960 • Södermalm
#14
30 november 2012 - 21:07
Gilla 
Salomon har verkligen hajat hur man skapar varumärke idag.

Den som inte blir sugen på trail running efter att titta på deras videos tycker antagligen att filmerna bara är för bra:
http://www.youtube.com/user/salomontrailrunning

Mitt enda klagomål att är att mina fantastiska S-lab Sense börjar bli utslitna på sidan efter mindre än tio springturer. Nåväl, jag visste att de inte var gjorda för att hålla. Men om de skickar mig ett par nya så blir jag ju inte ledsen ;-)
Skägget
1974 • Jönköping
#15
1 december 2012 - 05:08
Gilla 
Salomon var i ett riktigt blåsväder härom året då en skidåkare höll på att stryka med efter en riktig vurpa. Nu är det ju iofs inte Salomons fel att han befann sig i ganska knepig terräng men det visade sig att det fanns ett gravt produktionsfel på en hel linje av deras pjäxor, vilket var orsaken till själva fallet.

Var dödstyst från Salomon då trots en riktig "folkstorm". Vet faktiskt inte hur det där slutade men deras löparprodukt avdelning verkar iaf ha fattat hur man bedriver "goodwill" på ett för företaget lönsamt sätt. Något för alpina avdelningen att ta efter kanske.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.