Årets första planerade period startar

Så första inlägget på denna sida för att själv kunna få en bild på perioderna som kommer i min första satsning mot ett triathlon.

Målet är nämligen inställt på Uppsala Triathlon den 9 juni 2019 & förhoppningsvis så kommer jag fortsätta att tävla under sommaren & flera år framöver.

Jag har sprungt ett marathon 2014 & det var Stockholm Marathon med en tid på 5h & 10min & samma år sprang jag även Tunnelrun på 50,18min.

Därefter har mitt fokus kommit ifrån löpning & mer in på styrketräning men nu har jag alltså ett nytt mål i sikte & det är Triathlon, vägen dit kommer säkert bli skuttig & jobbig så kom gärna med tips & ideér :)

Min första träningsvecka kommer se ut såhär om inget annat dyker upp

Måndag - Gym (Ben) + Löpning (Tröskelpass) på kvällen
Tisdag   - Gym (Överkropp)
Onsdag - Löpning (Intervaller) på kvällen
Torsdag - Gym (Ben)
Fredag - Gym (Överkropp)
Lördag - Cykel (Oklart vilket pass, återstår att se beroende på känslan i kroppen)
Söndag - Löpning (Långpass)

Tips & ideér från någon som har gjort samma resa?

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.