Den 16 december 2020 lanserade vi en ny design och ett helt nytt upplägg på våra sajter.
Det innebär att alla funktioner från Skid, Tri, Cykl och Svettig nu ryms här på Jogg. Läs mer här!

Träningsprogram vecka 4

Träning/Veckans träningMidnattsloppet, Blodomloppet, Kistaloppet eller Tjejmilen. Nu är det skönt att vara ute och vi har mer tid åt träning. Håll motivationen uppe i sommar med hjälp av våra träningsprogram. Följ våra tips och starta hösten i bättre form än någonsin! Varje måndag presenteras veckans träning i tre olika nivåer: nybörjare, medel och avancerad.

Nybörjare - milen på 60

Pass 1
10min: Spring 1min/Gå 1min   

Pass 2
Gå 3km   

Pass 3
15min: Spring 1min/Gå 1min   

Pass 4
Gå 3km

Avancerad - milen på 45

Pass 1

11km behaglig fart Från 5:00 - 6:00 min/km lyssna på kroppen.

Pass 2
Uppvärmning 2-3km. Stegringslopp 4x80m med lugn gång tillbaka. Bana eller uppmätt på asfalt: 2x2km (4:25 - 4:45 min/km), 2x1km ( 4:20 - 4:30 min/km) vila 2 min och 1 min. 20min styrketräning (mage, rygg och allmän styrka). Nedjogg 2km.


Pass 3

6km distans

 
Pass 4
Tröskelträning/snabbdistans 5km + 2km fart 4:30 - 4:50 min/km på sista. 3 min vila mellan

Pass 5
Långpass 14km lugn löpning. 20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka).

 

Vill du ha fler, interaktiva och mer exakta program, rakt in i träningsdagboken och SVETTIG-appen? Klicka här!

Endast registrerade medlemmar kan posta kommentarer.
Registrera dig här eller logga in ovan.