Andra kom igång-passet avklarat

20 minuter känns futtigt. Helst som det varvas med promenad. Jag som varit oerhört vältränad (för lääänge sedan, dock) känner mig nästan lite kränkt. Eller åtminstone förödmjukad. Jag har alltid satt en ära i att _orka_ minst 5 km och gärna under 7-tempo ... men så har jag dragit på mig onödig värk lite här och var också. 

Och jag blir inte yngre direkt.

Den här gången SKA jag komma igång utan att få ont i hälsena, knä eller annanstans. Jag SKA smyga igång träningen. Men det är svårt. Jag är en otålig person, och jag vill se resultat snabbt. Och så lever jag på gamla meriter. (I mitt inre är jag fortfarande 18 och elitidrottare.)

 

Enligt min planering ska jag styrketräna i morgon, överkropp, och springa/gå igen på tisdag. Men jag ska ta mig en funderare på att ha vilodag i morgon, gymma på måndag och springa på torsdag istället. 

 

Men nu blir det stretching och sedan påsklunch. Det här med att tillföra ordentligt med energi är en sak jag måste bli bättre på. 

 

 

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.