Trail & Inspiration

Hur ska man kunna planera det som inte GÅR att planera?

bollarÄnnu en fullbokad vecka…
Man läser ”överallt” att man som småbarnsförälder måste planera sin träning. Lägga in pass där det går och passa på, de små stunder som finns. Hemmaträning är klockrent, hör man. Jag håller med. Delvis. Men hur tusan gör man inte ens kan få till de där små stunderna?

Tisdagen var en medveten vilodag efter kombinationspasset from hell. (Jag hade träningsvärk i vissa muskler fram tills igår. Haha!) På onsdag var jag i stallet hela kvällen med sonen. Igår var det utbildning med jobbet efter ordinarie arbetstid. Idag är det 40-årskalas och imorgon ska vi sitta i bilen hela dagen.

Ska jag ställa mig och göra utfall under utbildningen?
”- Nej men herregud. Bry er inte om mig. Prata på bara! Jag lyssnar SAMTIDIGT förstår ni.”

Armhävningar på stallgolvet och hoppa bock över hästarna? Eller kanske kan jag kanske äta en liten bit tårta på kalaset idag, som belöning mellan varje burpee?

Nej, skämt åsido. Jag låter lite smått bitter här, det förstår jag. ;-) Men jag vill bara säga att ibland går det verkligen inte att få till träning. Inte ens små stunder! I helgen däremot ska jag nog kunna få till något. Bra med hela lediga dagar, utan jobb och småbarnsaktiviteter! 

Vad är era allra bästa tips, för att få till tiden..??


1 kommentarer till inlägget

1978 • Västra Frölunda
#1
8 februari 2013 - 13:11
Nej du har helt rätt. Det går oftast, men även med den bästa planering går det inte alltid. Saker händer.

Mina bästa tips:
1. Ingen träning är för kort. 1 km till dagis här, 2 km för att hämta ett paket där ... det gör skillnad i längden.
2. Planera inte träningsfria dagar. De kommer ändå.
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.